UČEŠĆE GRAĐEVINSKOG KLASTERA DUNĐER U SISTEMU DUALNOG OBRAZOVANJA U OBLASTI PROCENE TEHNIČKIH KARAKTERISTIKA ZGRADA

Authors

  • Dragoslav Stojić
  • Đorđe Đorđević
  • Jasmina Tamburić
  • Biljana Avramović

DOI:

https://doi.org/10.62683/NiP21.63-70

Keywords:

Dualno i Korporativno obrazovanje, Celoživotno obrazovanje, Procena lokacija zgrada

Abstract

Dualne studije na visokoškolskim ustanovama, kao specifičan oblik studiranja, imaju za cilj povećanje kompetencija studenata i njihovu veću konkurentnost na tržištu rada. Neuskladjenost izmedju stečenih znanja i potrebnih veština u praksi zahtevaju i od diplomiranih studenata i iskusnijih inženjera da se posvete dodatnoj obuci, posebno takozvanih „mekih” veština (soft skills). U slučaju iskusnijih gradjevinskih inženjera to je celoživotno učenje (lifelong education), koje je u razvijenijim zemljama skoro nezaobilazni oblik dodatne i stalne edukacije. Medju članicama klastera Dundjer iz Niša, ustanovljeno je da više od 50 odsto poslodavaca ima problem da nadje radnike sa potrebnim veštinama kako medju svojim zaposlenim tako i medju nezaposlenim na birou rada. Potreba za dodatnim obukama zaposlenih, koje nisu deo formalnog sistema obrazovanja, već su pretežno praktične obuke, uočena je naročito u oblasti procene tehničkih karakteristika zgrada. U ovom radu dat je prikaz projektovanja metodologije i plana praktične obuke za tri kompanije, članice Klastera Dundjer, u sistemu dualnog i celoživotnog obrazovanja iz oblasti procene tehničkih karakteristika zgrada.

Published

10.10.2018

Issue

Section

Articles